سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارگروه مد و لباس چیست و چرا تشکیل شد؟

کارگروه مد و لباس یک کارگروه برای ساماندهی مد و لباس در ایران است که در سال 1385 پس از تصویب قانون ساماندهی مد و لباس در کشور ایجاد گردید. این کارگروه دو سال پس از شکیل به حالت اجرایی در آمد و پس از آن تا امروز به صورت رسمی مشغول نظارت بر فعالیت کلیه واحد های صنفی مشغول در این زمینه می باشد.

کارگروه مد و لباس زیر مجموعه کدام تشکل رسمی می باشد؟

این مجموعه زیر نظر شورای فرهنگ عمومی می باشد که از مراکز اقماری شورای انقلاب فرهنگی به شمار می رود. رئیس کارگروه مد و لباس اسلامی در حال حاضر مجید امامی می باشد که از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق است.

فعالیت های کارگروه مد و لباس در چه زمینه هایی می باشد؟

یکی از مهم ترین فعالیت های این مجموعه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه هایی در زمینه مد و لباس می باشد که از بزرگ ترین آن های می توان به جشنواره مد فجر اشاره نمود.

از دیگر مواردی که می توان در زمره فعالیت های این کارگروه قرار داد؛ نظارت مستقیم بر طراحی هایی می باشد که در سراسر کشور برای برگزاری انواع مراسم رسمی، جشنواره ها، سخنرانی ها، مسابقات و ... صورت می گیرد. به عنوان مثال نظارت بر پوشش پرسنل صدا و سیمای جمهوری اسلامی یکی از مواردی است که بسیار قانونمند در این کارگروه انجام میگیرد.

برای طراحی لباس کسانی که بر روی آنتن می روند؛ لازم است تا مخاطب آن برنامه توجه شود. به نقل از سایت خبری ایسنا و مصاحبه ای که با این کارگروه داشته است؛ اغلب مخاطبان این پلتفرم قشر خاکستری هستند. بنابراین لازم است تا طراحی لباس، انتخاب رنگ و نوع و سبک پوشش نیز به گونه ای باشد که متناسب با ذائقه مخاطب برنامه باشد.

به طور کلی باید این را نیز در نظر داشت که کارگروه مد و لباس در کشور بیشتر به مسئله عفاف و حجاب رسیدگی می کند. به همین دلیل است که همیشه مصوباتی از جانب این مجموعه برای نظارت بر نوع پوشش بانوان و استایل پوشیده و با حجاب بانوان به ویژه افرادی که در صدا و سیما برنامه اجرا می نمایند؛ داشته است. پس می توان اینطور نتیجه گیری نمود که حجاب استایل یکی از اساسی ترین زمینه هایی می باشد که کارگروه مد و لباس را تشکیل می دهد.