سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت مد و استایل چیست؟

 

مد و استایل دو واژه ای که در دنیای امروز به وفور شنیده می شود. اغلب افراد تصور می کنند که این دو واژه هم معنی هستند. به همین دلیل است که این دو را برخی اوقات به جای یکدیگر استفاده می نمایند. اما بهتر است بدانیم که تفاوت هایی میان مد و استایل وجود دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

مد لحظه ای است اما استایل همیشگیست!

شاید بزرگترین تفاوت مد و استایل در این باشد که مد در واقع موضوعی است که به یکباره توسط عده ای از طراحان و متخصصان در حوزه ای خاص ارائه و به جهانیان معرفی می گردد. در ادامه این موضوع مورد توجه بسیاری قرار می گیرد و همین موضوع باعث برجستگی بیشتر و بیشتر آن در دنیای امروزه می شود. به این ترتیب مد و یا ترند شکل می گیرد.

اما در مقابل استایل یک موضوع همیشگی است که مربوط به سبک خاص یک فرد و یا یک طرح می باشد. همانطور که می دانیم استایل و یا سبک از طرز فکر خاصی که پشت آن است؛ نشات می گیرد. به همین دلیل است که گفته می شود؛ استایل همیشگی و یا به اصطلاح اترنال ( Eternal ) می باشد. 

شما دنباله روی مد هستید یا به وجود آورنده آن؟

زمانی که یک سبک پوشش و یا به عنوان مثال استفاده از یک آیتم، رنگ، لباس، اکسسوری و ... مد می شود و یا به اصطلاح امروزی ترند می گردد؛ افراد بسیاری از آن پیروی می کنند و حتی اگر دنباله روی استایل خاصی باشند؛ سعی می کنند تا از آن آیتم در سبک پوشش خود استفاده بنمایند. به عنوان مثال استفاده از لباس های پوشیده و یا حتی استفاده از چادر به عنوان پوششی برای بیرون از منزل یک سبک خاص به نام حجاب استایل می باشد؛ در حالیکه استفاده از رنگ خاصی که به تازگی ترند شده است، دنباله روی از مد جدید به شمار می رود.

بنابراین در حالت کلی می توان اینگونه بیان نمود که مد و استایل هر دو از خود انسان و محل تمرکز وی نشات می گیرد و نمو می یابد. اما شاید بتوان بزرگترین وجه تفاوت این دو را در آن دانست که مد شخص را از خود و هرآنچه که هست دور می نماید و تمرکز را معطوف ترند جدید می نماید. اما در مقابل استایل از درون نشات می گیرد، بر اساس درونیات، خط فکری و در مجموع سبک زندگی شخص است. بنابراین استایل بر خلاف مد ما را به خود نزدیکتر می نماید.