سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 کتاب طراحی لباس برای علاقمندان به این رشته

طراحی لباس یکی از رشته های هنری می باشد که نقش مهمی را در صنعت پوشاک و مد ایفا می کند. این رشته امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است و دغدغه بسیاری از هنرمندان، بازیگران و سلبریتی ها شده است. با توجه به پیچیدگی هایی که در طراحی لباس و مباحث مربوط به آن وجود دارد؛ لازم است تا برای شناخت بیشتر به دنبال مفاهیم و مبانی اولیه و مهمی باشیم تا بتوانیم یک لباس را به صورت اصولی و با استفاده از تکنیک های جدید طراحی و تولید نماییم.

بهترین کتاب برای شروع طراحی لباس کدام است؟

کتاب های بسیاری برای مبتدیان در این رشته وجود دارد. برخی از این کتاب ها از آثار دانشگاهی هستند که برای دانشجویان رشته طراحی لباس تدریس می شوند و برخی دیگر نیز به طور متفرقه مورد بررسی و آموزش قرار میگیرند. در این مطلب به معرفی 5 کتاب عالی در زمینه طراحی لباس برای شما عزیزان می پردازیم.

کتاب مبانی فیگوراتیو در طراحی لباس

کتاب مبانی فیگوراتیو اثر فرشته کیاوش از اعضای هیئت علمی گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه علم و فرهنگ است که بهترین کتاب برای شروع طراحی لباس برای مبتدیان و علاقمندان به تحیل در این رشته به شمار می ورد.

کتاب هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی

این کتاب اثر پژوهشگر ایرانی بنام مهرآسا غیبی است و اولین بار در سال 1385 توسط انتشارات هیرمند در ایران منتشر شد. در واقع کتاب هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی یک راهنمای جامع برای طراحان حرفه ای لباس به شمار می رود که همراه با تصویر، دید وسیعی از پوشش و فرهنگ ایرانی ارائه می دهد.

کتاب اصول هنر در طراحی لباس

کتاب اصول هنر نوشته ادیث پانکاوسکی  و ترجمه احسان کوثری نیا، یک کتاب راهنما برای علاقمندان به رشته طراحی لباس می باشد؛ که کلیه اصول لازم برای طراحی لباس را در 9 فصل جداگانه آورده است.

اطلس طراحان مد و لباس

این کتاب اثر لورا اسیزا می باشد که به وسیله غلامحسین اعرابی به فارسی ترجمه شده است. به جرات می توان کتاب اطلس مد و لباس را جز یکی از بهترین کتاب های طراحی لباس دانست که برای اولین بار در سال 2008 منتشر و در اختیار مشتاقان به این رشته قرار گرفت.

کتاب های خودآموز طراحی و دوخت لباس

در آخر نیز به کتاب های خودآموز اشاره می کنیم که برای تقویت مهارت شما در طراحی لباس و آشنایی با مبانی عملی بسیار کاربردی می باشد. به عنوان مثال برای طراحی یک لباس ساده، یک پیراهن یا یک عبا و ... لازم است تا علاوه بر اطلاعات پایه و مبانی طراحی لباس، با مفاهیم عملی دوخت، الگو سازی و ... نیز آشنایی داشته باشید.