سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه طراح لباس شویم؟

آیا می دانید کدام دانشگاه های تهران رشته طراحی لباس را دارند؟ مشهور ترین طراحان لباس را می شناسید؟ آیا می دانید هر کدام چگونه به چنین شهرت و موفقیتی در دنیای مد و فشن رسیده اند؟ برای طراحی لباس چه مبانی و مراحلی وجود دارد و چه درس ها و نرم افزار  هایی برای طراحی لباس وجود دارد؟ پاسخ به این سوالات همه و همه از جمله مواردی است که ذهن هر شخص علاقمند به رشته طراحی لباس را به خود مشغول می نماید. نکاتی مهم که برای اینکه یک طراح لباس موفق شویم؛ لازم است تا به آن بپردازیم. اما پیش از آن به این نکته توجه داشته باشید که قدم اول عشق و علاقه به این رشته است که می تواند سختی های این مسیر را قابل تحمل نماید.

طراحی لباس؛ بستری رقابتی برای علاقه مندان به این رشته

اگر  شما هم میخواهید در زمینه طراحی لباس در دنیای مد و فشن صاحب سبک و صاحب نظر باشید؛ بهتر است تا سخت کار کنید و مهارت های خود را پرورش دهید. در این میان بروز نگه داشتن علم و دانش شما در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده نیز باشد. آن زمان است که می توانید در هر تخصص مورد علاوقه و مورد نظر خود به ادامه تحسیل و یا کسب درآمد بپردازید. به عنوان مثال طراحی تخصصی لباس های مجلسی پوشیده یک عرصه بسیار بحث برانگیز در دنیای مد و فشن اسلامی در میان حجاب استایل ها و بلاگر های حجاب به شمار می رود.

طراحی لباس فقط داشتن مدرک کارشناسی طراحی لباس و پارچه نیست!

بروز بودن اطلاعات شما در زمینه های متفاوت مرتبط با رشته طراحی لباس مانند هنر هایی بصری، طراحی های عمومی، طراحی های گرافیکی، رنگ شناسی، پارچه شناسی و ... همگی از جمله مواردی به شمار می روند که از مباحث مبانی و موارد اولیه برای یک طراح لباس موفق می باشند.

مراحل اولیه برای شروع و آمادگی جهت طراح لباس شدن

1-  رفتن به کلاس های آموزشی تخصصی طراحی لباس در دوره دبیرستان و یا تحصیل در دانشگاه در رشته طراحی لباس

2-  طراحی و رنگ آمیزی طرح های خلاقانه جهت تقویت  مهارت رنگ شناسی و بافت شناسی چشمی

3-  افزایش مهارت در استفاده از نرم افزار طراحی لباس همچون فتوشاپ ( Photoshop )، کورل دراو ( CorelDraw )، Xara ، سریف دراو پلاس ( Serif Draw Pllus ) و ...

4-  بروز نگه داشتن اطلاعات جدید و آشنایی با ترند در دنیای مد لباس در اینترنت، مجلات، کتب و ...

بهترین دانشگاه های جهان جهت تحصیل در رشته طراحی لباس

·        LISAA School of Design در فرانسه

·        Istituto Europeo Di Design (IED) در ایتالیا

·        Cambridge School of Visula & performing Arts در انگلستان

·        Southern New hamshire Accademia Del Lusso در ایتالیا